ΙΚΕΤΙΔΕΣ ΣΤΟ ΚΗΠΟ-ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΠΑΓΟΥ - ΜΙΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΑΙΣΧΥΛΟΥ
Είχα την χαρά να παρακολουθήσω απόψε μία εξαιρετική παράσταση στο θέατρο του Παπάγου, τις Ικέτιδες από το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν και το Θέατρο του Νέου Κόσμου με την σκηνοθεσία της Καλλιτεχνικής Διευθύντριας του Θεάτρου Τέχνης Μαριάννας Κάλμπαρη.
Η Λένα Παπαληγούρα και η Λουκία Μιχαλοπούλου μαζί με τους Γιάννη Τσορτέκη και Άκη Σακελλαρίου, συνθέτουν το εξαιρετικό πρωταγωνιστικό σύνολο της παράστασης, όπου τον ρόλο του βασιλιά Πελασγού αποδίδει με ιδιαίτερη επιτυχία η Λύδια Κονιόρδου!
Δεν θα αναφερθώ στο έργο του Αισχύλου και στα σημαντικά ηθικά, κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα που θέτει. Είναι γνωστά και πολλά εξ αυτών διαχρονικά.
Θα αναφερθώ στην σπουδαία αυτή παράσταση από πλευράς πληρότητας σκηνικής παρουσίας των ηθοποιών και του χορού, διαλόγων και απόδοσης τους στην νέα ελληνική, στον σεβασμό των συντελεστών στο κείμενο και στα σημαντικά ζητήματα που έθετε ο Αισχύλος, στην μουσική και στον χορό και στα εξαιρετικά κουστούμια και σκηνικά.
Η ΠΡΩΤΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΙΚΕΤΙΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΔΑΥΡΟ ΤΟ 1964
Είχα την τύχη να μεγαλώσω στο Λυγουριό και στο Ναύπλιο, και θυμάμαι ότι δεν έχανα παράσταση κάθε καλοκαίρι με τους γονείς μου.
Θυμάμαι ακόμη την πρώτη απόδοση της τραγωδίας από το Εθνικό Θέατρο Ελλάδας, τον Ιούλιο του 1964 στο Αρχαίο θέατρο Επιδαύρου, σε σκηνοθεσία Αλέξη Σολομού, με την Άννα Συνοδινού, την Ελένη Χατζηαργύρη, την Κάκια Παναγιώτου, τον Θάνο Κωτσόπουλο, τον Λυκούργο Καλλέργη, τον Βασίλη Κανάκη κα.
Η παράσταση μου είχε μείνει στην μνήμη για τρεις κυρίως λόγους.
Ο ένας ήταν ο θεσμός της Ικεσίας, ο οποίος με εντυπωσίασε και εξάντλησα με τις ερωτήσεις μου την μητέρα μου (που ήταν δασκάλα) για να μου τον εξηγήσει τόσο από ηθική όσο και από πρακτική πλευρά (και ομολογώ ότι με σημάδεψε σε αρκετές περιπτώσεις της ζωής μου, ως προς τα ζητήματα τιμωρίας και επιβολής στο Π.Ν. αλλά και σε ζητήματα δικαιοσύνης).
Ο δεύτερος ήταν οι πρωταγωνίστριες του έργου (οι μοναδικές Άννα Συνοδινού, Ελένη Χατζηαργύρη και Κάκια Παναγιώτου)
και ο τρίτος ήταν το παράστημα, η βροντερή, βαθιά και επιβλητική φωνή του Βασίλη Κανάκη, που δεν μπορούσες να την ξεχάσεις έτσι όπως κυριαρχούσε στο εξαιρετικής ηχητικής θέατρο της Επιδαύρου.
ΚΑΤΑΛΗΓΟΝΤΑΣ
Οι συντελεστές της παράστασης απέδειξαν ότι υπάρχουν εξαιρετικοί δημιουργοί και ηθοποιοί που μπορούν να σταθούν ισάξια με τους μεγάλους παλαιότερους και να συνεχίσουν την πολύτιμη παράδοση που κληρονόμησαν.
Επίσης, εάν συνδυάζεται ταλέντο, έμπνευση, συνέπεια, δουλειά και ποιότητα στο δημιούργημά τους, τότε αυτό μπορεί να σταθεί οπουδήποτε παρουσιάζεται, με την δυναμική του, ξεπερνώντας τα στερεότυπα, τις προκαταλήψεις του χώρου και τις δουλείες του χρόνου.
ΣΗΜ: Άριστο το Κηπο-Θέατρο Παπάγου, με υψηλά πολιτισμικά πρότυπα, εξαιρετικά ευχάριστο περιβάλλον, ευγενικό και αποτελεσματικό το επιτελείο, άνετη και γρήγορη η πρόσβαση και αποχώρηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου