ΑΥΤΟΙ έχουν την ευθύνη διακυβέρνησης αλλά κωφεύουν, κατασπαταλούν χρόνο και δημόσιο χρήμα χωρίς να παράγουν ουσιαστικό έργο, χωρίς να ενεργούν για τις ανάγκες, καταστρέφουν τις επιχειρήσεις, αυξάνουν την ανεργία
ΕΜΕΙΣ συνομιλούμε με την κοινωνία, ακούμε τους επαγγελματικούς φορείς, τους εργαζομένους και τους άνεργους και δουλεύουμε συνεχώς για να δώσουμε πρακτικές λύσεις για την επιχειρηματικότητα, την κοινωνία και την ανεργία.
ΑΥΤΟΙ οι ‘’επαγγελματίες’’ πολιτικοί, ενδιαφέρονται μόνο για να προβληθούν στις τηλεοράσεις, σε κουραστικούς μονολόγους, αερολογώντας, χωρίς σχέδιο, χωρίς πρόγραμμα, χωρίς ουσία.
ΕΜΕΙΣ θεωρούμε ότι η επικοινωνία είναι το μέσον και όχι ο αυτοσκοπός και με εμμονή, σταθερότητα και συνέπεια προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε ουσιαστικά με τους πολίτες, διαλεγόμαστε, διαμορφώνουμε στρατηγικές και προτείνουμε συγκεκριμένες και πρακτικές λύσεις.
ΕΜΕΙΣ προτείνουμε ‘’90 ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ’’
ΑΥΤΟΙ, ελπίζουμε να μας ακούσουν και να εφαρμόσουν τουλάχιστον κάποια από αυτά, αφού οι ίδιοι είναι ανεπαρκείς για να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τα προβλήματα του τόπου.
1. Σαφείς, αποτελεσματικούς και μακροχρόνια σταθερούς κανόνες σε όλους τους τομείς που αφορούν την οικονομία, την επιχειρηματικότητα, τις επενδύσεις και την ανάπτυξη.
2. Έμφαση στην περιφερειακή ανάπτυξη με βάση τους ανθρώπους, τους πόρους και τα φυσικά πλεονεκτήματα της κάθε περιοχής.
3. Χρονοδιάγραμμα απελευθέρωσης μέχρι το 2015 όλων των αγορών εργασίας, αγαθών και υπηρεσιών, καθώς και όλων των κλειστών επαγγελμάτων.
4. Βελτίωση στην ταχύτητα απονομής της δικαιοσύνης, που θα ευνοήσει το συνολικό επιχειρηματικό περιβάλλον και το κλίμα ασφάλειας στους επενδυτές.
5. Υποστήριξη μεγάλης κλίμακας επιχειρηματικών έργων (projects). Τα επενδυτικά αυτά έργα αφορούν τόσο τομείς της οικονομίας, όσο και τόπους ή περιφέρειες ως για παράδειγμα η κτηνοτροφία στην Ήπειρο, η γεωργική ανάπτυξη στη Ρόδο.
6 Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για την αποτελεσματική εφαρμογή των σύγχρονων χρηματοδοτικών θεσμών (factoring, leasing, franchising κλπ.) και δημιουργία κατάλληλου ενημερωτικού δικτύου των επιχειρηματιών για τους θεσμούς αυτούς.
7. Αναδιάρθρωση και αναχρηματοδότηση των υφιστάμενων δανείων και ενσωμάτωση των τόκων υπερημερίας στο συνολικό ποσό προς αναδιάρθρωση.
8. Προώθηση εγγυοδοτικών προγραμμάτων που να μπορούν να λειτουργούν συνδυαστικά με τις δράσεις του ΕΤΕΑΝ, του Jeremie και της ΕΤεΠ.
9. Μεταβίβαση περισσότερων αρμοδιοτήτων για τα χρηματοδοτικά προγράμματα από το κέντρο στις περιφέρειες, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα και τις προοπτικές.
10. Εξόφληση από το κράτος και την αυτοδιοίκηση των οφειλών τους προς τις επιχειρήσεις.
11. Αναθεώρηση και Βελτίωση των όρων συμμετοχής στο ΤΕΜΠΜΕ ώστε να αποκτήσουν περισσότερες επιχειρήσεις πρόσβαση σ ́ αυτό.
12. Διευκολύνσεις και χρηματοδότηση κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας των νέων επιχειρήσεων για την συμμετοχή τους σε επιλεγμένες (βάσει έγκριτης λίστας) διεθνείς εκθέσεις, παρουσιάσεις και διαγωνισμούς.
13. Υιοθέτηση διαφανούς μηχανισμού χρηματοδότησης νεοφυών επιχειρήσεων υψηλής τεχνολογίας.
14. Συνεκτικό στρατηγικό σχέδιο για την χρηματοδότηση των επιχειρήσεων που θα εξυπηρετεί τις προτεραιότητες και τις ανάγκες χρηματοδότησης της προσεχούς περιόδου προγραμματισμού.
15. Βελτίωση της πρόσβασης σε χρηματοδότηση, με την ενοποίηση διαδικασιών και την επέκταση των μηχανισμών εγγύησης δανείων
16. Δημιουργία επενδυτικής τράπεζας ειδικού σκοπού για ΜμΕ.
17. Να αξιοποιηθούν στο έπακρο όλα τα υφιστάμενα διαπραγματευτικά μέσα μεταξύ των τραπεζών και των ΜμΕ σε ό,τι αφορά την αναχρηματοδότηση και/ή την αναδιάρθρωση των υφιστάμενων δανείων, με εφικτή μείωση των επιτοκίων.
18. Να δημιουργηθούν ισότιμοι όροι ανταγωνισμού σε σχέση με τις δυνατότητες που έχουν οι εθνικές αρχές στην Ελλάδα να παρέχουν στις ΜμΕ επιλογές αναχρηματοδότησης ανάλογες με εκείνες που παρέχουν στους ιδιώτες και στα νοικοκυριά (π.χ. αποπληρωμή του δανείου σε περισσότερες δόσεις). Το ισχύον νομικό πλαίσιο δεν προβλέπει καμία τέτοια επιλογή.
19. Συνδυασμός των προγραμμάτων επιχορηγήσεων και των πιστωτικών διευκολύνσεων. Τα προγράμματα επιχορήγησης της ΕΕ θα πρέπει να συνδυαστούν με πιστωτικές διευκολύνσεις των εγχώριων τραπεζών προκειμένου να υποστηριχθεί η ρευστότητα στην πραγματική οικονομία της Ελλάδας.
20. Να αποσαφηνιστεί ο συνδυασμός επιχορηγήσεων με χρηματοδοτικά δάνεια και προγράμματα εγγυήσεων και να αποφευχθούν οι υπερβολικές διοικητικές πολυπλοκότητες και καθυστερήσεις.
21. Επανεξέταση των απαιτήσεων εγγυήσεων που ισχύουν την περίοδο αυτή, σε ό,τι αφορά τις δυνατότητες εφαρμογής τους και τις μεθόδους αποτίμησης. Η τρέχουσα διαδικασία που προβλέπει την εφαρμογή των αποτιμήσεων που επικρατούν στην αγορά, και δεν αναπροσαρμόζονται, αποτελεί εμπόδιο για την αύξηση των πιστώσεων προς τις ΜμΕ.
22. Άμεσος συμψηφισμός οφειλών μεταξύ επιχειρήσεων και Δημοσίου
23. Εξόφληση υποχρεώσεων του Δημοσίου για προμήθειες εντός 30 ημερών, με την εφαρμογή της Οδηγίας 2001/7/ΕΕ.
24. Σταδιακή εξάλειψη του ορίου μεταχρονολόγησης των επιταγών, ώστε να εξαλειφθούν σταδιακά τα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζουν πολλές επιχειρήσεις λόγω του φαινομένου αυτού.
25. Βελτίωση του Πτωχευτικού Δικαίου.
26. Ελάφρυνση κόστους μεταβίβασης επιχειρήσεων από κληρονομική διαδοχή για να μπορέσουν πολλοί νέοι να αναλάβουν την επιχείρηση των συνταξιούχων γονέων.
27 Μείωση της γραφειοκρατίας και του πολύπλοκου φορολογικού περιβάλλοντος,.
28 Αναθεώρηση των τιμολογίων του δημόσιου και της τοπικής αυτοδιοίκησης για τις επιχειρήσεις, διότι επιβαρύνει δυσβάστακτα και μη ορθολογικά το κόστος παραγωγής και λειτουργίας.
29. Μείωση Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης, δημοτικής φορολογίας, φόρων πολυτελείας. Ειδικά για τους ΕΦΚ στην ενέργεια, αυξάνουν υπέρμετρα το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων, καθώς είναι πολύ μεγαλύτεροι από εκείνους που επιβάλλουν οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες και από τα όρια που αναφέρονται στις σχετικές Οδηγίες της ΕΕ.
30. Φορο-ελαφρύνσεις για 3 χρόνια για τις νέες επιχειρήσεις με εξωστρεφή προσανατολισμό, και παραγωγή υψηλής τεχνολογίας και πληροφορικής.
31. Άμεση εφαρμογή της Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης
32. Φοροαπαλλαγή επαναπατριζόμενων κεφαλαίων που επενδύονται σε επιχειρήσεις υψηλής τεχνολογίας και με καινοτόμα χαρακτηριστικά.
33. Κατάργηση τέλους επιτηδεύματος και αντικατάστασή του με εισφορά 1‰ επί του τζίρου σε όλες τις επιχειρήσεις όλων των νομικών μορφών (ατομικές, ΟΕ, ΕΕ, ΕΠΕ, ΑΕ) ανεξαρτήτως κλάδου δραστηριότητας (τραπεζικός τομέας, χρηματοπιστωτικός, ναυτιλιακός κλπ) και ανεξαρτήτως ιδιοκτησιακού καθεστώτος (ιδιωτικές, δημόσιες).
34. Μείωση των συντελεστών ΦΠΑ σε 19% (από 23%) και 9% (από 13%)
35. Μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων
α) υπό την προϋπόθεση διατήρησης / δημιουργίας θέσεων απασχόλησης,
β) στη μεταβίβαση της επιχείρησης
γ) στις επενδύσεις
36. Επαναφορά του αφορολόγητου αποθεματικού για τις παραγωγικές ΜΜΕ, μέρος των κερδών, το 30% να μην φορολογείται υπό την προϋπόθεση ότι επενδύεται στην επιχείρηση.
37. Εναρμόνιση της φορολόγησης εταιρειών και διευκόλυνση της είσπραξης οφειλών από άλλες χώρες της ΕΕ
38. Υποχρέωση πληρωμής του ΦΠΑ εντός ενός μηνός για όλες τις συναλλαγές.
39. Κατάργηση του απαρχαιωμένου, μοναδικού στην Ευρώπη ΚΒΣ που στην πράξη ευνοεί φαινόμενα συνδιαλλαγής.
40. Δημιουργία Συμβουλευτικής Υπηρεσίας που θα ασκεί προληπτικό έλεγχο παρέχοντας προτάσεις, όχι ποινές, στις επιχειρήσεις για την εξασφάλιση της συμμόρφωσης (παράλληλη υπηρεσία με τις ελεγκτικές αρχές).
41. Σταδιακή διεύρυνση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Να δοθεί η δυνατότητα υιοθέτησης της από όλους τους υπόχρεους απεικόνισης συναλλαγών.
42. Καταπολέμηση του παραεμπορίου και του λαθρεμπορίου με αποτελεσματικούς ελέγχους στην πηγή της διακίνησης.
43. Καθιέρωση ενός και μόνο φόρου για τα ακίνητα.
44. Διευκόλυνση καταβολής των εργοδοτικών εισφορών, με την δυνατότητα σταδιακής καταβολής των εργοδοτικών εισφορών προς τον ΟΑΕΕ.
45. Διαγραφή των προσαυξήσεων που έχει επιβάλει το ΙΚΑ και ο ΟΑΕΕ από 1-1-2010 έως και σήμερα και μη επιβολή νέων τουλάχιστον μέχρι και 31-12-2014. Νέα ρύθμιση, για τις πραγματικές εισφορές και μόνο, αποσυνδεμένη από την καταβολή τρεχουσών εισφορών.
46. Η αντιμετώπιση της ανασφάλιστης και αδήλωτης εργασίας. Αναθεώρηση των γραφειοκρατικών, άκαμπτων διαδικασιών που οδηγούν εργοδότες και εργαζόμενους σε αδυναμία συμμόρφωσης.
47. Αναδιοργάνωση του ΟΑΕΔ για καλύτερη διαχείριση των σχέσεων της ζήτηση και της προσφοράς εργασίας , με εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση των υπηρεσιών και των μεθόδων παρέμβασης και ενεργό συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στη διαδικασία λήψης αποφάσεων.
48. Να αναμορφωθεί το εθνικό πλαίσιο συλλογικών συμβάσεων εργασίας. Οι συμβάσεις να ρυθμίζουν αμοιβές και όρους εργασίας, καθώς και αποζημίωση για απολυόμενους.
49. Διατήρηση του κατώτατου μισθού (751€ μεικτά) όπως προβλέπει η ΕΓΣΣΕ
50. Πάγωμα κάθε μισθολογικής μεταβολής για 2 έτη.
51. Επιδότηση στην εργασία και όχι στην ανεργία. Προγράμματα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας, διάρκειας 12 μηνών για νέους άνεργους έως 30 ετών, με επιδότηση κατά το ήμισυ του μισθολογικού κόστους από τον ΟΑΕΔ (πλέον της ασφάλισης).
52. Μείωση του γραφειοκρατικού κόστους που οφείλεται στην εργατική νομοθεσία.
53. Στενή εποπτεία της αγοράς, για την αποτροπή εμφάνισης ολιγοπωλιακών συνθηκών.
54. Εντατικότεροι έλεγχοι στους τρόπους διαμόρφωσης των τιμών, με ιδιαίτερη έμφαση στις τριγωνικές συναλλαγές σε όλο το φάσμα της οικονομίας (μεταποίηση, εμπόριο, υπηρεσίες, τουρισμός).
55. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού, να λειτουργεί ανεξάρτητη και επαρκώς στελεχωμένη ώστε να αναλάβει την επίβλεψη όλων των αγορών, να ελέγξει τις μονοπωλιακές πρακτικές, και να διασφαλίσει τον αποτελεσματικό ανταγωνισμό.
56. Σύσταση ενιαίας διαχειριστικής αρχής για την αποφυγή επάλληλων ή επικαλυπτόμενων προγραμμάτων: Λειτουργία συντονιστικής υπηρεσίας σε επίπεδο υπουργείων για το σχεδιασμό, συντονισμό και εφαρμογή των προγραμμάτων, παροχή πληροφοριών, ενημερωτικών, στοιχείων και στατιστικών δεδομένων, για την πορεία των προγραμμάτων αλλά και για την απορροφητικότητα των κονδυλίων.
57. Προτεραιότητα στο ΕΣΠΑ για την στήριξη της νεανικής επιχειρηματικότητας για δημιουργία νέων επιχειρήσεων, με έμφαση στην υψηλή τεχνολογία, στη καινοτομία, και στην εξωστρέφεια.
58. Επιτάχυνση των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ που απευθύνονται στις ΜΜΕ με ορισμένες τροποποιήσεις:
• Ένα συγκεκριμένο ποσοστό να κατευθύνεται στις πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις.
• Το γραφειοκρατικό κόστος πρέπει να μειωθεί γιατί αποτελεί σημαντικό αντικίνητρο.
• Αντιμετώπιση της έλλειψης πληροφόρησης με διάφορους τρόπους (π.χ επισύναψη ενημερωτικών φυλλαδίων με τους λογαριασμούς του ΟΑΕΕ).
• Χαλάρωση προϋποθέσεων / υποχρεώσεων συμμετοχής όπως είναι η προϋπόθεση ανοδικού κύκλου εργασιών για τα προηγούμενα χρόνια.
59. Επαναπροσδιορισμός των απαιτήσεων εγγυήσεων από τις τράπεζες και τις ΜμΕ που συμμετέχουν στα προγράμματα χρηματοδότησης του ΕΣΠΑ, σε ό,τι αφορά τα επίπεδα και την αποτίμησή τους.
60. Αυτόματη είσπραξη του εξαγωγικού ΦΠΑ, αντιστάθμιση των οφειλών των εξαγωγικών επιχειρήσεων προς το κράτος (ασφαλιστικές εισφορές, φορολογία κερδών, προκαταβολή φόρου, κλπ) με την οφειλόμενη επιστροφή Φ.Π.Α.
61. Μείωση της γραφειοκρατίας με την δημιουργία Διεύθυνσης Εξαγωγικών Επιχειρήσεων στο Υπουργείο Ανάπτυξης με αντικείμενο την άμεση διεκπεραίωση των αιτημάτων των εξαγωγικών επιχειρήσεων (εναλλακτικά το έργο αυτό μπορεί να ανατεθεί στα κατά τόπους επιμελητήρια)
62. Ενίσχυση της ρευστότητας των εξαγωγικών επιχειρήσεων σε συνεργασία με τις Τράπεζες στα πλαίσια της αναχρηματοδότησης τους, προγράμματα ΕΣΠΑ, κλπ.
63. Βελτίωση των τρόπων προώθησης προϊόντων και καινοτόμων υπηρεσιών στο εξωτερικό με τη συνδρομή του κράτους (αναβάθμιση του ρόλου του ΟΠΕ με παράλληλες δράσεις των εμπορικών ακολούθων στις ανά χώρες ενδιαφέροντος πρεσβείες)
64. Εφαρμογή στρατηγικής που να ενισχύσει τη θέση της Ελλάδας σε περισσότερες αγορές και σε νέα αγροτικά προϊόντα υψηλότερης προστιθέμενης αξίας, με τους εξής στόχους:
• Τη σημαντική αύξηση των εξαγωγών των επωνύμων τυποποιημένων και πιστοποιημένων προϊόντων σε βάρος των εξαγωγών χύμα προϊόντων
• Την αύξηση των μεριδίων που κατέχει στις διάφορες διεθνείς αγορές και ιδιαίτερα σε ορισμένες αγορές στις οποίες κατέχει χαμηλά μερίδια αγοράς.
• Την διείσδυση σε νέες δυναμικές αγορές ταχέως αναπτυσσόμενων χωρών.
65. Στήριξη και συνδρομή των ΜμΕ για πρόσβαση στις διεθνείς αγορές, με κατάλληλες πολιτικές, διαδικασίες, σύμβουλους, υποδομές και δίκτυα στήριξης για τις διεθνείς δραστηριότητες τους που αφορούν τις εξαγωγές, τις εισαγωγές, τις ξένες επενδύσεις, τις διεθνείς υπεργολαβίες, τη τεχνική συνεργασία κ.α.
66. Ιδιαίτερη μέριμνα στις εξαγωγικές επιχειρήσεις, απλοποίηση των διαδικασιών και μείωση της γραφειοκρατίας, παροχή πληροφόρησης για τις εξωτερικές αγορές και στενότερη συνεργασία των εμπορικών ακολούθων.
67. Η εξωστρέφεια των επιχειρήσεων μέσω τη ανάπτυξης εθνικών και τοπικών μαρκών (brands) παγκόσμιας εμβέλειας, δικτύων προώθησης και πωλήσεων στις ξένες αγορές.
68. Ουσιαστική ανάπτυξη της οικονομικής και επιχειρηματικής διπλωματίας.
69. Κινητοποίηση και αξιοποίηση της διασποράς, τόσο σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις στην Ελλάδα όσο και σε ό,τι αφορά την προώθηση των Ελληνικών εξαγωγών.
70. Εισαγωγή και Ενίσχυση της εκπαίδευσης για την επιχειρηματική διάσταση της οικονομίας στη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια (οπωσδήποτε) εκπαίδευση.
71. Αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης (δημόσιας και ιδιωτικής) με στόχο την εξειδίκευση στελεχιακού δυναμικού σε τομείς αιχμής όπως οι διάφορες μορφές τουρισμού, οι αγροτικές καλλιέργειες, ο σχεδιασμός προϊόντων, η τυποποίηση κλπ
72. Ανάπτυξη της κουλτούρας της επιχειρηματικότητας, δημιουργικότητας και καινοτομίας μέσω της παιδείας και της εκπαίδευσης.
73. Σύνδεση της έρευνας πανεπιστημιακών ιδρυμάτων με μικρές επιχειρήσεις για την ενίσχυση της υψηλής τεχνολογίας και της καινοτομίας.
74. Επιμόρφωση νέων επιχειρηματιών από στελέχη – μέντορες, σχετικά με τη κατάρτιση business plan, marketing plan, διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού κλπ, συμβουλευτική υποστήριξη για τη διενέργεια έρευνας αγοράς καθώς και άλλων αναγκών των νέων επιχειρηματιών και με επιτόπια Πρακτική εξάσκηση στις εταιρείες μέλη μας
75. Υποστήριξη της Πολιτείας για το συντονισμό και την ανάπτυξη cluster καινοτομίας.
76. Δημιουργία Γενικής Γραμματείας Νεανικής Επιχειρηματικότητας.
77. Διοργάνωση και υποστήριξη εργαστηρίων, σεμιναρίων και διαγωνισμών που αφορούν την νεανική επιχειρηματικότητα.
78. Απελευθέρωση των μεταφορών.
79. Εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου που θα διευκολύνει τις μεταφορές και άμεση συνεργασία με στρατηγικό επενδυτή
80. Δημιουργία επιχειρηματικών πάρκων για επιχειρήσεις, ώστε να διευκολυνθεί και η δικτύωση των επιχειρήσεων (clusters, συνεταιρισμοί κ.α), ιδιαίτερα των μεταποιητικών.
81. Προώθηση στοχευμένων παραγωγικών δημοσίων επενδύσεων. Οι επενδύσεις αυτές, με την συμμετοχή και του ιδιωτικού τομέα (δυνατότητα ΣΔΙΤ, μπορούν να συμπεριληφθούν και κοινοτικοί πόροι), θα έχουν ισχυρή θετική επίδραση στη αναθέρμανση της οικονομικής δραστηριότητας.
82. Άμεσα μέτρα επανεκκίνησης και ενίσχυσης του κλάδου κατασκευών, δημοσίων έργων και υποδομών.
83. Απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης για τις ΜμΕ, και ειδικότερες διορθώσεις στον πρόσφατο νόμο για την αδειοδότηση, με την άρση της εξαίρεσης της Αττικής.
84. Μείωση του χρόνου έκδοσης αδειών και εγκρίσεων με δημιουργία Κέντρων Εξυπηρέτησης Επιχειρήσεων, με εσωτερική διοικητική αναζήτηση εγγράφων.
85. Δημιουργία ‘’Ζωνών Καινοτομίας’’: Θεσμοθέτηση κατάλληλων ρυθμίσεων για τη μετατροπή των ιστορικών κέντρων και υποβαθμισμένων περιοχών στα μεγάλα αστικά κέντρα, σε ‘’Ζώνες Καινοτομίας’’, φυλασσόμενες (συνδυαστικά αστυνομία και ιδιωτικές εταιρείες φύλαξης) .
86. Ολοκλήρωση χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού, ώστε να αρθούν τα εμπόδια από την ασάφεια του καθεστώτος χρήσεων γης σε πολλές περιοχές της χώρας.
87. Αναθεώρηση της εμπορικής πολεοδομίας με στόχο τον περιορισμό της άναρχης και ανισόρροπης επέκτασης των πολυκαταστημάτων και των μεγάλων εμπορικών κέντρων τύπου.
88. Λήψη μέτρων για την αναβάθμιση των τοπικών αγορών ώστε να είναι να μην εξαφανισθούν από τα πολυκαταστήματα και να καταστούν ελκυστικοί πόλοι τουριστικού ενδιαφέροντος.
89. Εθνικός χωροταξικός αναπτυξιακός σχεδιασμός και ποιοτική διασφάλιση της κατασκευής των ακινήτων, ώστε να υπάρξει επιχειρηματικό ενδιαφέρον από επενδυτές, που να μπορούν να αξιολογήσουν τις προοπτικές που θα έχουν για οποιαδήποτε επένδυση ξεκινήσουν.
90. Πολεοδομήσεις νέων περιοχών και επεκτάσεις των υφισταμένων σχεδίων, ώστε να υπάρξει προστιθέμενη αξία σε περιοχές που προσφέρονται για μεγάλα οικιστικά προγράμματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου